Escola    Valenciana anuncia les primeres mobilitzacions per al 9 de juny a    València, Alacant i Castelló, i destaca que les protestes s'ampliaran al    proper curs Acord unànim pel consens i la retirada immediata    del decret del Consell 
Representants del sector educatiu, sindicats, partits polítics, entitats    i institucions culturals donen suport al      manifest d'Escola Valenciana a favor de l'ensenyament en    valencià i d'un model plurilingüe de consens fet amb criteris    pedagògics, i exigeix la retirada immediata de l'esborrany presentat per    la Conselleria d'Educació. Escola Valenciana anuncia un calendari de    mobilitzacions que comença aquest dissabte amb les Trobades d'Escoles en    Valencià d'Ibi i Relleu i prosseguirà amb una setmana d'accions que    culminaran el 9 de juny, dia de constitució de les Corts Valencianes,    amb concentracions a València, Castelló i Alacant. Les mobilitzacions    s'allargaran fins la retirada del decret, prologant el moviment de    protesta fins els curs que ve si és necessari. La reunió de hui    visualitza un consens a favor del plurilingüisme i l'ensenyament en    valencià i situa el Consell presidit per Francisco Camps al marge del    consens i en posicions antivalencianes. 
“L'aprenentatge de les llengües no s'aconsegueix sumant idiomes a parts    iguals als curriculums sinó aplicant un sistema pedagògic d'aprenentatge    adequat al context”, han destacat. La comunitat educativa recorda que ja    hi han precedents de grans mobilitzacions del sector que han provocat la    retirada de plantejaments del Conseller, fent referència a les    mobilitxacions amb motiu de l'intent del Conselleri d'imposar Educació    per la Ciutadania en anglés. Això sí, per aconseguir recorden que cal    “la implicació de tothom en les mobilitzacions, com la del proper 9 de    juny”. 
La reunió convocada per Escola Valenciana amb el sector educatiu, els    partits polítics, sindicats, universitats, entitats i institucions per    consensuar un front a favor de l'ensenyament en valencià i el    plurilingüisme ha estat un èxit. Hi han assistit representants de la    Confederació Gonçal Anaya de pares i mares d'alumnes, la permanent de    directors, la Intersindical-STEPV, CCOO PV, UGT PV, PSPV, COMPROMÍS,    EUPV, ERPV, ACPV, Ca Revolta, la Societat Coral el Micalet, Xúquer Viu,    diversos sindicats d'estudiants, les associacions de directors de    Primària i Secundària, el Col·lectiu de Professionals del Doblatge,    l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana, l'Associació d'Editors    del País Valencià, Benimaclet Viu i altres entitats i asociacions, a més    com alguns membres de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua i d'equips    rectorals de les universitats valencianes a títol individual.
Les organitzacions reunides han donat suport al “Manifest pel consens en    l'ensenyament plurilingüe de qualitat: SÍ AL VALENCIÀ” redactat per    Escola Valenciana, a favor de l'ensenyament en valencià i d'un model    plurilingüe dissenyat amb criteris pedagògics i consensuat amb els    agents educatius. En aquest sentit, el manifest exigeix la retirada    immediata de l'esborrany de decret i que no s'inicie la seua tramitació.
La trobada de hui dibuixa un gran consens a favor de l'ensenyament en    valencià i un model plurilingüe dissenyat a partir de criteris    pedagògics, enfront d'un decret elaborat amb criteris ideològics, sense    tindre en compte l'opinió dels experts i que ataca directament    l'ensenyament en valencià. 
“El decret és un pas enrere en el camí al plurilingüisme i ataca    greument el valencià a l'ensenyament. Agafa com a excusa un suposat    plurilingüisme per arraconar la nostra llengua a l'escola, situant el    Consell en actituds antivalencianes inacceptables”, ha afirmat Vicent    Moreno, president d'Escola Valenciana. “La realitat del decret és que de    plurilingüisme res de res, és una maniobra per suprimir les línies en    valencià, que són el model que millor ha funcionat des de l'aprovació de    la LUEV. És un text ple de desgavells i trampes per reduir la presència    del valencià i no està fet amb cap criteri científic per introduir la    llengua estrangera”. “L'aprenentatge de les llengües no s'aconsegueix    sumant idiomes a parts iguals als curriculums sinó aplicant un sistema    pedagògic d'aprenentatge adequat al context”, han destacat
Vicent Moreno ha insistit en el fet que “qualsevol modificació del model    educatiu que naix de la LUEV, que es va aprovar sense cap vot en contra    a les Corts, ha de tindre almenys el mateix consens. Ací en aquesta    reunió hi ha la majoria dels interlocutors en aquest debat. Exigim al    Consell la retirada de l'esborrany de decret i debatre per fer les coses    bé, amb criteris pedagògics i amb el màxim consens”. Leer más...
No hay comentarios:
Publicar un comentario